Περιγραφή
Οι καταστροφές γύρω από τον επιχειρηματικό κλάδο συμβαίνουν εκεί που δεν τις περιμένει κανείς και τα αποτελέσματά τους είναι ζημιογόνα τόσο από οικονομικής όσο και από κοινωνικής απόψεως. Είναι σημαντικό για κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτου δυναμικής και μεγέθους, να θυμάται οτι οι φυσικές καταστροφές και τα ανθρώπινα λάθη δεν κάνουν διακρίσεις.
Σε αυτό το σημείο ταιριάζει η εύστοχη ελληνική παροιμία που λέει "των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν", εννοώντας εδώ πως μια επιχείρηση δεν πρέπει να περιμένει την καταστροφή για να αντιδράσει, αντ' αυτού πρέπει να επενδύσει και να διασφαλίσει την επιχειρηματική της συνεχεία ακόμα και μετά από καταστροφή.
Αυτό το διασφαλίζει το «Σχέδιο Επιχειρηματικής Συνέχειας ή Business Continuity Plan (BCP)» όπου η Έψιλον Πληροφορική αναλαμβάνει για την επιχείρησή σας. Το σχέδιο αυτό δημιουργείται προτού επέλθει κάποια καταστροφή και στόχος του είναι να θωρακίσει την επιχείρηση, να την προστατέψει και να εξασφαλίσει την επιχειρηματική της συνέχεια σε οποιεσδήποτε συνθήκες προκύψουν.
Η διαχείριση της Επιχειρηματικής Συνέχειας είναι μία ολιστική διαδικασία που στόχο έχει να εντοπίζει τους κινδύνους που μπορεί να προέρχονται από φυσικά αίτια, δολιοφθορά ή ακόμα και τρομοκρατικές ενέργειες, να αυξάνει την αντοχή των επιχειρήσεων και να ενισχύει την αποτελεσματικότητα στις αντιδράσεις απέναντι σε αυτούς τους κινδύνους.
Το μεγαλύτερο "ατόπημα" των επιχειρήσεων σήμερα είναι η υιοθέτηση λανθασμένων απαντήσεων σε ερωτήσεις που αφορούν την επιχειρηματική τους ασφάλεια. Φράσεις όπως «Δεν θα συμβεί σ' εμάς», «Όπως πάντα εμείς θα τα καταφέρουμε», «Είμαστε πολύ ισχυροί για να επηρεαστούμε από αυτό» και «Εμείς δεν είμαστε στόχος τρομοκρατικών ενεργειών» είναι οι συνηθισμένες απαντήσεις των επιχειρήσεων στην ερώτηση «Πόσο προετοιμασμένοι είστε;».
Σημαντική Βρετανική έρευνα έδειξε οτι οι επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει στη διαχείριση κινδύνου και στο BCP είναι οι πιο κερδοφόρες στον τομέα τους, πράγμα που αποδεικνύει οτι η ύπαρξη του BCP είναι επένδυση και όχι δαπάνη.
Η ύπαρξη του BCP χρησιμοποιείται ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα γιατί προσελκύει νέους πελάτες και δίνει εικόνα επιχείρησης που νοιάζεται για το προσωπικό και τους πελάτες της.